Головна



З історії створення психологічної служби в Хмільницькому районі

Психологічна служба у Хмільницькому районі започаткувалася у 1992 році. Тоді посади практичних психологів були запроваджені у чотирьох школах м. Хмільника, і лише одна – при райвідділі освіти на базі Уланівської ЗОШ I-III ступенів. Проте вже у 1998 році ці посади були скорочені, а відновлені лише у 2005 році. Зараз у Хмільницькому районі є 10 психологів у сільських школах і 4 – у міських.
Отже, першою сільською школою, яка стояла біля витоків психологічної служби є Уланівська ЗОШ I-III ст.. За 11 років свого існування психологічна служба накопичила значний досвід, має певні досягнення, напрацювання і здобутки.
Для успішного виконання обов’язків психолога у школі створений навчальний психологічний кабінет, працює «Телефон довіри», за допомогою якого надається анонімна допомога чи консультація. Кабінет розташований у зручному місці, у ньому створені всі умови для проведення різних видів роботи з учнями, педагогами, батьками. Навчальний кабінет оснащений необхідним обладнанням: м’якими меблями, системою психологічних методик, методичною літературою.
Психолог Гамага Т.П. приймає участь у методичних об’єднаннях школи, відвідує та дає аналіз уроків, виступає на педрадах з різних питань, поширюючи психологічні знання серед членів колективу. Визначався морально-психологічний клімат у педколективі, результати його були обговорені з учителями та адміністрацією школи. Психолог є членом шкільної атестаційної комісії. Здійснює індивідуальне консультування учителів з питань психології навчання та виховання, з особистих питань (сім’ї , роботи, виховання власних дітей). Кілька років тому в школі викладався предмет «Етика і психологія сімейного життя».
У роботі з батьками Гамага Т.П. здійснює індивідуальні та групові консультації, виступає на батьківських зборах – загальношкільних та класних з питань сімейної педагогіки.
У роботі з учнями психолог щорічно визначає психологічну готовність першокласників до навчання, обговорює результати з класоводом. Систематично проводить психолого-педагогічні семінари з питань адаптації учнів 5-их класів до навчання у середній школі. Проводить профорієнтаційну роботу та діагностичну роботу по вибору профільного навчання учнями старших класів. Особливо цікавою формою роботи є визначення професійної майстерності учителів учнями – старшокласниками. Результати оформлялися за допомогою індивідуального коду і вивішувалися в учительській для того, щоб учитель бачив свій рейтинг і міг порівняти із рейтингом колег.
Гамага Т.П. систематично співпрацює з районним відділом сім’ї та молоді, відділом кримінальної міліції по роботі з неповнолітніми, соціальним педагогом при Уланівській сільській Раді.
Значна увага приділяється роботі з обдарованими дітьми, особливо під час підготовки до предметних олімпіад різних рівнів.
Ведеться облік дітей «групи ризику», окремо ведуться записи про роботу з дітьми, які мають нервово-психічні захворювання (спільно з лікарем-педіатром Уланівської РЛ).
Вся робота психолога здійснюється з урахуванням Державних і регіональних програм.