З історії створення психологічної служби в Хмільницькому районі
Психологічна служба у Хмільницькому
районі започаткувалася у 1992 році. Тоді посади практичних психологів були
запроваджені у чотирьох школах м. Хмільника, і лише одна – при райвідділі
освіти на базі Уланівської ЗОШ I-III ступенів. Проте вже у 1998 році ці посади були
скорочені, а відновлені лише у 2005 році. Зараз у Хмільницькому районі є 10
психологів у сільських школах і 4 – у міських.
Отже, першою сільською школою, яка
стояла біля витоків психологічної служби є Уланівська ЗОШ I-III ст.. За 11
років свого існування психологічна служба накопичила значний досвід, має певні
досягнення, напрацювання і здобутки.
Для успішного виконання обов’язків
психолога у школі створений навчальний психологічний кабінет, працює «Телефон довіри», за допомогою якого надається анонімна допомога
чи консультація. Кабінет розташований у
зручному місці, у ньому створені всі умови для проведення різних видів роботи з
учнями, педагогами, батьками. Навчальний кабінет оснащений необхідним
обладнанням: м’якими меблями, системою психологічних методик,
методичною літературою.
Психолог Гамага Т.П. приймає участь у
методичних об’єднаннях школи, відвідує та дає аналіз уроків, виступає на
педрадах з різних питань, поширюючи психологічні знання серед членів колективу.
Визначався морально-психологічний клімат у педколективі, результати його були
обговорені з учителями та адміністрацією школи. Психолог є членом шкільної
атестаційної комісії. Здійснює індивідуальне консультування учителів з питань
психології навчання та виховання, з особистих питань (сім’ї , роботи, виховання
власних дітей). Кілька років тому в школі викладався предмет «Етика і
психологія сімейного життя».
У роботі з батьками Гамага Т.П.
здійснює індивідуальні та групові консультації, виступає на батьківських зборах
– загальношкільних та класних з питань сімейної педагогіки.
У роботі з учнями психолог щорічно
визначає психологічну готовність першокласників до навчання, обговорює результати
з класоводом. Систематично проводить психолого-педагогічні семінари з питань
адаптації учнів 5-их класів до навчання у середній школі. Проводить
профорієнтаційну роботу та діагностичну роботу по вибору профільного навчання
учнями старших класів. Особливо цікавою формою роботи є визначення професійної
майстерності учителів учнями – старшокласниками. Результати оформлялися за
допомогою індивідуального коду і вивішувалися в учительській для того, щоб
учитель бачив свій рейтинг і міг порівняти із рейтингом колег.
Гамага Т.П. систематично співпрацює з
районним відділом сім’ї та молоді, відділом кримінальної міліції по роботі з
неповнолітніми, соціальним педагогом при Уланівській сільській Раді.
Значна увага приділяється роботі з
обдарованими дітьми, особливо під час підготовки до предметних олімпіад різних
рівнів.
Ведеться облік дітей «групи ризику»,
окремо ведуться записи про роботу з дітьми, які мають нервово-психічні
захворювання (спільно з лікарем-педіатром Уланівської РЛ).
Вся робота психолога здійснюється з
урахуванням Державних і регіональних програм.