субота, 14 січня 2017 р.

Діагностика розвитку



            Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку   
                                                    молодших школярів                                                                       
                                                   Таблиця оцінювання

Порядковий номер та назва завдання
Якісна характеристика рівня виконання завдання
Оцінка в балах
1
2
3
1. „Панель”
1) самостійне виконання на рівні зорової орієнтації
4 (максимальна)
2) самостійне правильне виконання шляхом проб
3
3) виконання з допомогою демонстрації зразка
2
4) виконання разом з психологом
1
5) не виконане
0
2.  „Будиночок”
1)  самостійне правильне
виконання
8 (максимальна)
2) після примірювання до нерозкресленого зразка
6
3) за розкресленим зразком
3
4) після примірювання до розкресленого зразка
2
5) виконання разом з психологом
1
6) не виконане
0
3. „Кораблик”                                                 
1) повне самостійне виконання
12 (максимальна)
2) після примірювання до не розкресленого зразка
8
3) за розкресленим зразком
4
4) після примірювання до розкресленого зразка
3
5) виконання разом з психологом
1-2
6) не виконане
0
4. Групування предметів за функціональними ознаками
1) самостійне виконання з поясненням, можливі помилки, які дитина сама помічає і виправляє
4 (максимальна)
2) виконання з помилками, які дитина не помічає, виправляє з допомогою, або після демонстрації зразка без достатнього пояснення
2
3) виконання разом з психологом
1
4) не виконане
0
5. Групування предметів за родовими ознаками
1) правильне, можливі помилки, які виправляються самостійно, пояснення своїх дій
4 (максимальна)
2) правильне після демонстрації зразка, самостійне пояснення способу групування
3
3) виконання з помилками, які дитиною не помічаються, виправляються з допомогою, без достатньої вербалізації
2
4) виконується разом з психологом
1
5) не виконане
0
6. „Четвертий – зайвий”
1) самостійне правильне виконання обох завдань із словесним звітом
4 (максимальна)
2)  самостійне правильне групування першого набору після другого, правильне обґрунтування дій
3
3) за навідними запитаннями, без самостійного пояснення принципу групування
2
4) не виконане
0
7. „Гра-праця”
1) самостійне правильне утворення груп, пояснення принципу групування
5 (максимальна)
2) правильне виконання після сприймання зразка (по одному малюнку у групи)
4
3) правильне виконання після актуалізації змісту зображених дій
2
4) після повідомлення психологом ознак групування
1
5) не виконане
0
8.  Встановлення системи в заданому ряді знаків
1) самостійне правильне виконання з поясненням відмінностей між двома системами знаків
6 (максимальна)
2) самостійне правильне виконання без пояснення
4
3) після демонстрації розгорнутої системи знаків з поясненням
4
4) після сприймання розгорнутої системи знаків без пояснення відмінностей в системах
2
5) не виконане
0
9.Класифікація геометричних фігур

1) самостійний правильний поділ за будь-якою з трьох ознак з поясненням
5 (максимальна)
2) правильне виконання після порівняння відмінних за однією ознакою фігур з поясненням
4
3) успішне виконання за зразком з поясненням
3
4) успішне виконання за зразком без пояснення
2
5) правильне групування після повідомлення ознаки групування
1
6) не виконане                                                
0
10. „Нісенітниці”

1) правильна відповідь (за кожний малюнок окремо)
1 (сумарна-3)
2) неправильна відповідь

0
11. Розуміння прихованого змісту серії сюжетних малюнків
1) правильне розуміння змісту однієї серії, самостійна розповідь
4
2) самостійне правильне розуміння змісту серії. Звіт–відповіді на запитання
3
3) розуміння змісту однієї серії з допомогою в організації сприймання
1
4) завдання не виконано
0
За встановлення схожості у змісті двох серій малюнків
4
Сумарна оцінка за виконання завдання
12 (максимальна)
12. Розуміння змісту оповідання з підтекстом
1) повне правильне розуміння змісту оповідання
8 (максимальна)
2) часткове розуміння оповідання без осмисленої колізії
3
3) нерозуміння змісту оповідання
0
13. Визначення взаємо-зворотних відношень між величинами та розміщенням предметів у просторі
1) за окреме правильне самостійне судження
2 (всього максимальна 10 балів)
2) неточне вживання поняття чи побудова судження з допомогою в організації міркування
1
3) не виконане
0
14. Визначення значення слів

1) за правильне визначення одного слова на рівні поняття з поясненням його суттєвих ознак
1
2)  визначення на описовому рівні з включенням суттєвих ознак поняття
0,5
3) неточне визначення без суттєвих ознак поняття
0,25
4) відсутність визначення: повторення слова чи неправильне визначення його
0

Максимальна оцінка  - 115 балів;
100 і більше - високий рівень інтелектуального розвитку;
100 - 80 - нормальний рівень інтелектуального розвитку;
80 - 70 - низький рівень інтелектуального розвитку;
70 - 50  - затримка психічного розвитку;
менше 50 – розумова відсталість.


Немає коментарів:

Дописати коментар