Методика діагностики відхилень в
інтелектуальному розвитку
молодших школярів
Таблиця оцінювання
Порядковий номер та назва
завдання
|
Якісна характеристика рівня
виконання завдання
|
Оцінка в балах
|
1
|
2
|
3
|
1.
„Панель”
|
1)
самостійне виконання на рівні зорової орієнтації
|
4 (максимальна)
|
2)
самостійне правильне виконання шляхом проб
|
3
|
|
3)
виконання з допомогою демонстрації зразка
|
2
|
|
4)
виконання разом з психологом
|
1
|
|
5) не
виконане
|
0
|
|
2. „Будиночок”
|
1) самостійне правильне
виконання
|
8 (максимальна)
|
2)
після примірювання до нерозкресленого зразка
|
6
|
|
3) за
розкресленим зразком
|
3
|
|
4)
після примірювання до розкресленого зразка
|
2
|
|
5)
виконання разом з психологом
|
1
|
|
6) не
виконане
|
0
|
|
3.
„Кораблик”
|
1)
повне самостійне виконання
|
12 (максимальна)
|
2)
після примірювання до не розкресленого зразка
|
8
|
|
3) за
розкресленим зразком
|
4
|
|
4)
після примірювання до розкресленого зразка
|
3
|
|
5)
виконання разом з психологом
|
1-2
|
|
6) не
виконане
|
0
|
|
4.
Групування предметів за функціональними ознаками
|
1)
самостійне виконання з поясненням, можливі помилки, які дитина сама помічає і
виправляє
|
4 (максимальна)
|
2)
виконання з помилками, які дитина не помічає, виправляє з допомогою, або
після демонстрації зразка без достатнього пояснення
|
2
|
|
3)
виконання разом з психологом
|
1
|
|
4) не
виконане
|
0
|
|
5.
Групування предметів за родовими ознаками
|
1)
правильне, можливі помилки, які виправляються самостійно, пояснення своїх дій
|
4 (максимальна)
|
2)
правильне після демонстрації зразка, самостійне пояснення способу групування
|
3
|
|
3)
виконання з помилками, які дитиною не помічаються, виправляються з допомогою,
без достатньої вербалізації
|
2
|
|
4)
виконується разом з психологом
|
1
|
|
5) не
виконане
|
0
|
|
6.
„Четвертий – зайвий”
|
1)
самостійне правильне виконання обох завдань із словесним звітом
|
4 (максимальна)
|
2) самостійне правильне групування першого
набору після другого, правильне обґрунтування дій
|
3
|
|
3) за
навідними запитаннями, без самостійного пояснення принципу групування
|
2
|
|
4) не
виконане
|
0
|
|
7.
„Гра-праця”
|
1)
самостійне правильне утворення груп, пояснення принципу групування
|
5 (максимальна)
|
2)
правильне виконання після сприймання зразка (по одному малюнку у групи)
|
4
|
|
3)
правильне виконання після актуалізації змісту зображених дій
|
2
|
|
4)
після повідомлення психологом ознак групування
|
1
|
|
5) не
виконане
|
0
|
|
8. Встановлення системи в заданому ряді знаків
|
1)
самостійне правильне виконання з поясненням відмінностей між двома системами
знаків
|
6 (максимальна)
|
2)
самостійне правильне виконання без пояснення
|
4
|
|
3)
після демонстрації розгорнутої системи знаків з поясненням
|
4
|
|
4)
після сприймання розгорнутої системи знаків без пояснення відмінностей в
системах
|
2
|
|
5) не
виконане
|
0
|
|
9.Класифікація
геометричних фігур
|
1)
самостійний правильний поділ за будь-якою з трьох ознак з поясненням
|
5 (максимальна)
|
2)
правильне виконання після порівняння відмінних за однією ознакою фігур з
поясненням
|
4
|
|
3)
успішне виконання за зразком з поясненням
|
3
|
|
4)
успішне виконання за зразком без пояснення
|
2
|
|
5)
правильне групування після повідомлення ознаки групування
|
1
|
|
6) не
виконане
|
0
|
|
10.
„Нісенітниці”
|
1)
правильна відповідь (за кожний малюнок окремо)
|
1 (сумарна-3)
|
2)
неправильна відповідь
|
0
|
|
11.
Розуміння прихованого змісту серії сюжетних малюнків
|
1)
правильне розуміння змісту однієї серії, самостійна розповідь
|
4
|
2)
самостійне правильне розуміння змісту серії. Звіт–відповіді на запитання
|
3
|
|
3)
розуміння змісту однієї серії з допомогою в організації сприймання
|
1
|
|
4)
завдання не виконано
|
0
|
|
За
встановлення схожості у змісті двох серій малюнків
|
4
|
|
Сумарна
оцінка за виконання завдання
|
12 (максимальна)
|
|
12.
Розуміння змісту оповідання з підтекстом
|
1)
повне правильне розуміння змісту оповідання
|
8 (максимальна)
|
2)
часткове розуміння оповідання без осмисленої колізії
|
3
|
|
3) нерозуміння
змісту оповідання
|
0
|
|
13.
Визначення взаємо-зворотних відношень між величинами та розміщенням предметів
у просторі
|
1) за
окреме правильне самостійне судження
|
2 (всього максимальна 10
балів)
|
2)
неточне вживання поняття чи побудова судження з допомогою в організації
міркування
|
1
|
|
3) не
виконане
|
0
|
|
14.
Визначення значення слів
|
1) за
правильне визначення одного слова на рівні поняття з поясненням його суттєвих
ознак
|
1
|
2) визначення на описовому рівні з включенням
суттєвих ознак поняття
|
0,5
|
|
3) неточне
визначення без суттєвих ознак поняття
|
0,25
|
|
4)
відсутність визначення: повторення слова чи неправильне визначення його
|
0
|
Максимальна оцінка
- 115 балів;
100 і більше - високий рівень інтелектуального розвитку;
100 - 80 - нормальний рівень інтелектуального розвитку;
80 - 70 - низький рівень інтелектуального розвитку;
70 - 50 - затримка
психічного розвитку;
менше 50 –
розумова відсталість.
Немає коментарів:
Дописати коментар